SEZNAM NOVIC

MMC RTV Slo: Tudi v tem stoletju še zmeraj bistveno manj umetnic kot umetnikov

Na vir

Čeprav nekaj imen velikih umetnic, kot so Frida Kahlo, Georgia O’Keeffe, Alice Neel, Tracey Emin, nemara daje vtis, da se je svet umetnosti nekako v zadnjem stoletju za ženske vendarle odprl, v zahodnem kanonu še zmeraj prevladujejo njihovi moški kolegi.

Leta 1768 je bila ustanovljena londonska Kraljeva akademija umetnosti. Med 40 ustanovnimi člani sta bili tudi dve umetnici, kar je bil za enakost spolov razmeroma obetaven začetek, a je šlo za tako rekoč lažne obete. Šele v 30. letih minulega stoletja je akademija dobila še eno novo polnopravno članico, piše francoska tiskovna agencija AFP.

SEZNAM NOVIC

Delo: Od obrečnega zabojnika do proizvodnih delavnic v Centru Rog

Na vir

RogLab, najmanjši javni FabLab v Evropi,­ že desetletje spodbuja medsektorsko povezovanje in lokalno ustvarjalnost.

Meta Štular, ki je razvila in zadnje deset­letje vodila RogLab, prvi slovenski FabLab (v Centru Rog je odgovorna za program in strateški razvoj), je poudarila, da izdelovalni prostori spodbujajo družbeno kohezivnost, »hkrati pa z različnimi tehnologijami pritegnejo uporabnike najrazličnejših strok, ki se nato, preprosto zaradi skupne prostorske umeščenosti, medsebojno povezujejo in si izmenjujejo znanja. S povezovanjem različnih sektorjev in strok v družbi na dolgi rok spodbujamo inovativnost.«

Če se moramo »s selitvijo proizvodnje nazaj v lokalno okolje potrošniki sprva sprijazniti s tem, da bodo izdelki dražji«, bomo »s tem okolju prihranili negativne učinke zaradi­ transporta surovin in izdelkov, ne bomo prispevali k izkoriščanju delovne sile na drugih koncih sveta ter bomo kot družba ohranjali in kultivirali lokalna proizvodna ­znanja«. S Centrom Rog bo Ljubljana dobila enega od največjih javnih izdelovalnih prostorov v Evropi.

SEZNAM NOVIC

Delo: Nostalgija po občutku, da je prihodnost sploh mogoča

Na vir

Jugofuturizem je po mnenju Zavoda Maska nikoli končana zgodba, a vredna vnovičnega začenjanja.

Na Novi pošti (Slovensko mladinsko gledališče in Maska Ljubljana) te dni poteka cikel YUFU pod kuratorskim vodstvom Alje Lobnik in Urške Brodar. Sestavljajo ga uprizoritvi Nedoločljivo vprašanje Gorana Sergeja Pristaša (CO2) in Parkur o Karlu Mayu Enis Maci in Mazluma Nergiza ter predstavitev nove številke revije Maska JUFU 2.0. Uredila sta jo Pia Brezavšček in Rok Bozovičar. Ob njej bo predstavljen še prvi od petih videov YUFU Asiane Jurca Avci v sodelovanju s Simonom Smoletom.

SEZNAM NOVIC

MMC RTV Slo: Narodna galerija tudi s tečaji risanja mange za najstnike, svoje najzahtevnejše obiskovalce

Na vir

Mladi lahko v galeriji ali muzeju prepoznajo tudi prijeten kraj druženja

Narodna galerija zadnja leta ponuja tudi tečaje risanja mange, tradicionalnega japonskega stripa, ti so namenjeni najstnikom – tudi ker gre za populacijo, ki zunaj šolskih obveznosti le redko obišče galerijo ali muzej.

Po besedah vodje izobraževanja in animacije Žive Rogelj so začeli počitniške delavnice Tajna galerijska druščina v letu 2019, na katerih so navdih iskali na razstavi kultnih stripov Alan Ford. S tedaj zastavljenim programom Mularijo v galerijo so želeli pritegniti mlade obiskovalce, posebno v starostni skupini od 12 do 19 let.

Foto: Narodna galerija

SEZNAM NOVIC

Delo: ZDA so civilizacija, ki ne potrebuje kulture

Na vir

V knjigi Zakaj ZDA nimajo ministrstva za kulturo ponuja zgodovinsko študijo pojma kulture.

Urednik revije Razpotja Blaž Kosovel je svojo doktorsko disertacijo razširil v knjigo Zakaj ZDA nimajo ministrstva za kulturo, ki je pri založbi ZRC SAZU izšla letos. Plod dvanajstih let raziskav, ki jih je kot Fulbrightov štipendist izvajal tudi v New Yorku, je obsežna zgodovinska študija pojma kultura, ki sega od antike do postmodernizma.

SEZNAM NOVIC

Mladina: Kljub vsem pravicam, je v Sloveniji še vedno potreben varen in ustvarjalen LGBT+ prostor

Na vir

Pol stoletja Škuca, ki ima v kulturnem, umetniškem in družbenem prostoru pri nas pionirsko vlogo

Društvo Škuc je v slovenskem prostoru dejavno že 50 let. V tem obdobju je iz Študentskega kulturno-umetniškega centra prerasel v eno vidnejših nevladnih organizacij kulturno – umetniške produkcije v Sloveniji. Pri njih so umetniško pot začeli številni kasneje doma in v tujini uveljavljeni slovenski umetniki.