SEZNAM NOVIC

MMC RTV Slo: Priznanje za življenjsko delo Igorju Rosi, “svojevrstnemu simbolu slovenskega designa”

Na vir

Priznanje častni član je prejel Ivo Boscarol

Društvo oblikovalcev Slovenije (DOS) je priznanje za življenjsko delo podelilo Igorju Rosi, priznanje oblikovalski presežek pa Andreju Milovanoviču za hostel v Hiši kranjske čebele v Višnji Gori. Podelili so še pet priznaj oblikovalski dosežek.

Igor Rosa je svojevrsten simbol slovenskega designa. V času nastajanja slovenskega gospodarskega čudeža je bil človek iz ozadja, a v prvi liniji uspehov, beremo v utemeljitvi. Podjetje Tomos je uspešno prodajalo male motocikle širom po svetu in brez pravega designa bi bilo to nemogoče. Rosa je ustvaril več malih motociklov – mopedov, od katerih je bil najverjetneje najbolj prepoznaven ATX 50 CROSS.

SEZNAM NOVIC

MMC RTV Slo: Pomnoženi logotip Liffa: plakatna razstava za ogrevanje pred festivalom

Na vir

Plakatna galerija Tam Tam tokrat gosti plakate Liffa

Plakatna galerija Tam Tam pri Figovcu ob Slovenski cesti od danes gosti razstavo pred 33. Ljubljanskim mednarodnim filmskim festivalom z naslovom Podobe Liffa: Logo Liffa skozi čas.

Do 27. oktobra bodo na ogled plakati Liffa, ki so jih od 11. izdaje festivala zasnovali različni oblikovalci, večinoma stalni sodelavci Cankarjevega doma.

Liffov logotip je pred 23 leti oblikovala Maja Gspan Vavpetič, kreativna vodja oblikovanja v Cankarjevem domu. Ta ključni vizualni predstavnik Liffa je bil odtlej vsakič likovno reinterpretiran. Vsako jesen zrcali prepoznavnost in obenem vabi in opozarja, da je znova čas za Ljubljanski mednarodni filmski festival, so zapisali v Cankarjevem domu.

Po besedah Maje Gspan Vavpetič je logotip Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala – Liffe akronim, pomensko oblikovan kot Life z obrnjeno črko f, ki zastopa film. Simbolično pomeni odsev življenja na filmu, so njene besede povzeli v CD-ju.

Logotip od svojega nastanka leta 1999 pripada Cankarjevemu domu kot blagovna znamka kulturnoumetniškega programa z največ obiskovalci letno. Filmski festival po podatkih največjega kulturnega hrama namreč obišče od 40.000 do 50.000 ljubiteljev filma.

SEZNAM NOVIC

Delo: Prehajanje od jaz k mi

Na vir

Od pogovorov in predstavitev do glasbenih razbremenitev in sejma knjig umetnika.

Pod steinbeckovskim naslovom Sadovi jeze se v Cukrarni danes začenja sedma edicija štiridnevnega festivala Indigo, katerega program se z domačimi in tujimi imeni umešča na presečišče umet­nosti, oblikovanja, filozofije in glasbe.

Filozof Mladen Dolar, ki bo tokrat s filozofom Robertom Pfallerjem razprl vprašanje, kakšno kolektivnost si lahko zamislimo, da bi prestregli sadove jeze in da bi ti obrodili sadove v drugačni družbi, je v festivalski spremni besedi zapisal, da je po desetletjih neoliberalizma, »ki sta jih nazadnje kronali še dve leti korone, videti in vsakodnevno občutiti, da se je nakopičila ogromna količina afektivnega presežka.

Ta se kaže v dveh nasprotnih reakcijah: v presežku utrujenosti, izčrpanosti in depresije ter v presežku gneva, srda, besa. Oboje je doseglo razsežnosti epidemije, ki je nevarnejša in bolj razširjena od covida. Reakciji sta le na videz nasprotni, dejansko sta pasivni in aktivni izraz istega presežka.« Pou­daril je, da pri tem ne gre za individualna in psihološka občutja, temveč za družbeno proizvedene in pogojene afekte, reakcije na številne nakopičene antagonizme.

»Gnev je nadvse upravičen, a kot da ne more najti svojega političnega izraza – spričo tega ga nevarno najdéva v antipolitiki, v krepitvi novih populizmov, ki ta gnev izrabljajo, z njim manipulirajo in napeljujejo v nove segregacije, se ponašajo z novimi liki obscenih Gospodarjev in poglabljajo prav tiste antagonizme, ki so to zagato proizvedli,« je dodal.