SEZNAM NOVIC

Dnevnik: Paleta odtenkov sodobnoplesnega trenutka

Na vir

V Kinu Šiška se nocoj začenja 11. CoFestival, ena osrednjih sodobnoplesnih prireditev pri nas. Na njem se bo do prihodnjega četrtka zvrstilo devet izbranih tujih ter domačih predstav, spremljevalni program pa med drugim obsega delavnice, razstave in različne predstavitve.

SEZNAM NOVIC

Delo: Ples v kontekstu zgodovine

Na vir

V Ljubljani bo od petka do prihodnjega četrtka potekal 11. mednarodni festival sodobnega plesa.

Kuratorji te edicije festivala, ­Dragana Alfirević, Mitja Bravhar, Rok Vevar in Jasmina Založnik, si tokrat niso zamislili kuratorske teme, toda kljub temu je predstave, ki bodo v Kinu Šiška, LGL in Stari mestni elektrarni na ogled od petka do prihodnjega četrtka, mogoče v grobem povezati v tri tematske sklope.

Prvi sklop obravnava koreografijo kot razširjeno prakso skozi kolektivni ali subjektivni čas. Taka je že otvoritvena predstava Plesne inštrukcije (Ne bo večno tako), solo poljskega koreografa Moritza Ostruschnjaka, ki živi v Berlinu. »Predstava je kompozicija historičnih referenc vitalnega plesa, do katerega se avtor na koncu politično opredeli. V ples vplete koreografske reference iz raznih plesnih žan­rov in sodobnoplesne zgodovine, ki jih pospremi s komentarji v obliki grafitov oziroma transparentov – s tem problematizira nedolžen vitalizem plesa in ugotavlja, da telo nikoli ni nedolžno, temveč je vedno ideološko in politično vpeto ter del neke prakse,« je pojasnil kurator Rok Vevar.

SEZNAM NOVIC

Radio Študent: Plesaje, plešoč, plesati

Na vir

“Katera bi bila … če bi bila … ”

“Včasih je tako, … ampak potem je hkrati tudi tako …”

Potreba po počitku je naravna posledica intenzivnega gibanja. Potreba po brundanju je naravna posledica nalezljivega komada. Nalezljivost čustev in odzivanje na medsebojne dražljaje sta naravni posledici soobstajanja.

***

Recenzija plesne predstave Mateja Kejžarja: Spending Time Dancing.

SEZNAM NOVIC

Dnevnik: Emancipacije, ki jih moramo vsi opraviti

Na vir

Nataša Živković je plesalka, igralka, koreografinja in plesna pedagoginja, ki sodeluje s številnimi koreografinjami in režiserkami, v avtorskih projektih pa tematizira vprašanja družbenih in družinskih odnosov, položaja žensk in problematike spolov. Tik pred izbruhom kovida je prejela nagrado Ksenije Hribar za izjemne dosežke na področju sodobnega plesa.

Foto: Tomaž Skale

SEZNAM NOVIC

Dnevnik: Rebeka Kunej, etnokoreologinja: Ko ples utelesiš ples, ga drugače razumeš

Na vir

Etnokoreologinja doc. dr. Rebeka Kunej je na Glasbenonarodopisnem inštitutu ZRC SAZU nadaljevalka raziskovalnega dela uglednega predhodnika Mirka Ramovša. Kot docentka predava na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Znanstveno jo zanimajo slovensko plesno izročilo, folklorne skupine, antropologija plesa.Soustanovila je tudi društvo Folk Slovenija, je aktivna članica mednarodnih strokovnih komisij in uredniških odborov. Prva iz Slovenije je postala članica Študijske skupine za etnokoreologijo pri ICTM (Council for Traditional Music), kjer je aktivna še v študijski skupini za glasbo in plese slovanskega sveta. Skupina za etnokoreologijo se te dni mudi v Posavskem muzeju v Brežicah – na 32. simpoziju in prvič v Sloveniji. Kot gostitelja se poleg muzeja podpisujeta še ZRC SAZU in Slovensko etnološko društvo.

Foto: Jaka Gasar